הררית, לאן?

שלום לכולם וברוכים הבאים לאתר "הררית, לאן?". את האתר הקמתי בעקבות סתימת הפיות שאותה חוויתי, לאחר שפרסמתי גילוי דעת בפורום הררית (חשבון האתר שלי נחסם).
מטרת האתר, לשמש עבורי ועבור כל מי שחפץ בכך אמצעי להצגת עמדות, דעות, מידע והשקפות בנושא ההרחבה הקהילתית והחיים בישוב קהילתי ככלל ובהררית בפרט. כולכם מוזמנים (מתנגדים, תומכים ויושבים על הגדר כאחד) להביע את דעתכם ועמדותיכם (אפשר גם באופן אנונימי).
אתם יכולים להביע את עמדתכם באמצעות מנגנון התגובות שבתחתית כל עמוד.  (להסבר על המערכת לחצו כאן!)
כמו כן, מי שמעוניין להירשם לרשימת התפוצה של האתר יכול לעשות זאת באמצעות הכנסת המייל לתיבת הרשמה לעדכונים שבתפריט הצדדי.

למה בחרתי בשם noam כשם האתר?

ראשית, משום שכבר היה לי כזה במאגר שמות המתחם שברשותי.
שנית, זה נראה לי שם מתאים. מתאים משום שאני חושב שכל מי שבכוונתו לגור במקום כה קטן כמו ישוב קהילתי, ראוי שיביע את דעתו ועמדותיו בדרכי נועם. גישה של ריב ומדון יכולה די בקלות לפגוע במרקם האנושי והחברתי שבקהילה.
אני מתכוון להציג את  עמדותיי באופן נעים ופתוח, ואני מקווה שגם אם אתם מתנגדים לדעותיי עדיין תבחרו בדרך הנעימה.

למי מיועד האתר

המטרה בהקמת האתר היא כפי שציינתי, לשמש כמקור מידע וצינור להבעת עמדות והשקפות בנושא הישוב  הקהילתי.
אני פונה אל:

כל מי שמתעניין או חושב להקים בית בישוב קהילתי כלשהו במדינת ישראל – אני רוצה שהאתר ישמש כמרכז מידע אמין שירכז מידע אובייקטיבי אודות נושאים כגון: נושא ההרחבות בישוב קהילתי, תנאי קבלה, ועדות קבלה, החיים בישוב הקהילתי, מוסדות הישוב הקהילתי ותחומי סמכותם (ועד מקומי, אגודה שיתופית וכדומה).
הידע מוביל לשינוי והבורות מובילה לקפיאה על השמרים.
אני מציע לכל מי שזכויותיו חשובות לו, לאחד כוחות באמצעות הנחלת הידע לכלל הציבור. אתם מוזמנים לכתוב מידע, תחושות והשקפות באמצעות מנגנון התגובות.

תושבי הררית המתגוררים בשכירות – אני חושב שכל מי שמתגורר בישוב ומשלם את מיסי הישוב, רשאי לא רק לרשום צ'ק לתשלום, להתנדב לפעילויות או ועדות ציבוריות שונות.
כל תושב שמשלם מיסים, רשאי גם להשפיע על החיים בקהילה באמצעות הצבעות על תקציב שנתי, חברות בוועד המקומי (ועד שמטרתו לנהל את שירותי הקהילה, לא האגודה)
אנחנו השוכרים, חלק מהקהילה בזכות ולא בחסד!
לאלו שמתעניינים ברכישת קרקע והקמת בית בהררית, אתם מוזמנים לקבל ולשתף מידע חיוני ואמין בנושא. כך, שלא תהיו תלויים אך ורק במידע מגופים ואנשים שמוצא פיהם מושפע מאינטרסים סובייקטיביים.

תושבי הררית הוותיקים שהם חברי אגודה – ברור לי שזה לא דבר קל לראות באופן אובייקטיבי צדדים שמנוגדים לאינטרסים האישיים שלכם כתושבים וותיקים והאינטרסים הכלליים שלכם כחברי האגודה השיתופית.
אני מציע לכם "משקפת" אחרת בכדי שתוכלו להסתכל באופן שונה ופחות סובייקטיבי על הנושאים השונים שקשורים בחיי הישוב הקהילתי.
פתחו את הראש (ואפשר גם לפתוח את הפה), רק נא עשו זאת בדרכי נועם.

בברכה, יורם בן אבו

פורסם בקטגוריה הררית. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

7 תגובות על הררית, לאן?

  1. מאת לימור אלמוג‏:

    כל הכבוד יורם, ככה פורצים דרך!

  2. מאת תושב‏:

    הדרך ארוכה, אבל הנה צעד קטן לעבר שותפות בידע. כמו שציינתי אני כרגע לא חבר באגודה, אולם יש בי רצון להיות, ואשמח לדעת את הפרטים החסויים שיש על האגודות האלו, שברצוני להיות חבר.

    אז תודה שאתה עושה, את מה שאתה עושה.

    תושב אחד

  3. מאת איזה יופי! אמת! אור!‏:

    שלום יורם, שמחתי לקרוא את דבריך, אין לך מושג עד כמה.
    ממש כמו זרם מים חדש, שמניע את המים העומדים של כל הוועדות והאגודות האלה, ששכחו מזמן את ייעודן המקורי.
    אפשר ממש לראות איך הריקבון פושה בחלק מהיישובים כאן, כיצד הפכה חלוקת המגרשים לפארסה (ראשונים המשפחה, החברים והמכרים) ולפרנסה (מימון הבית החדש ממכירת הישן לפראייר התורן, תוך עשיית רווח נאה בדרך), כיצד חולבים כספים מהמשפחות החדשות באמצעות דמי אגודה מופרכים, כיצד רומס הרוב תושבים שמעזים להביע דעה אחרת (ביישוב מגוריי זה דווקא לא כך, במקרה או שלא).
    כיצד בחסות המועצה, שמעלימה עין, מזלזלים בחוקי מדינה. ואיך הפך המושג שקיפות לבדיחה.
    חסימת הגישה שלכם לאתר משקפת נאמנה את הנ"ל. הנה כך בדיוק משחית הכוח אנשים נורמטיביים, טובים, הגונים בבסיסם, והופך אותם לקלגסים מבלי דעת אפילו. וזה דומה בכל חברה, בין אם מדובר במדינה, בעיר או ביישוב קהילתי.
    אמן שזו תהיה פריצת דרך, ותודה על הפריצה הזאת.
    מה שיפה הוא שבסוף כולם רק ירוויחו מהמהלך הזה, גם אלה שעכשיו בטוחים שדחוף רק לסתום את החור בסכר הזה כמה שיותר מהר… (לדעתי, מאוחר לכם! הרוב בשל לשינוי).
    תבוא עליך הברכה!

  4. מאת שולם עליכם‏:

    ליורם שלום רציתי לדבר על עניין תיפקודו של מזכיר הישוב . מאז שהחל את עבודתו בישוב הררית, ניראה שנוצר מתח רב בין הועד ובינו לבין קהילת התושבים. אני יודע על מיספר מיקרים וזה לא סוד, של היתנהלות והתנהגות בריונית,כוחנית ואנטי תרבותית .במיקרה כמו שלך ברור לכל שזה מיקרה חמור ,כי הוא זה שהורה לצנזר אותך מהאתר ,על דעתו האישית ללא התייעצות עם הועד. האם היתנהלות שכזו היא תקינה? והאם זה אומר שהוא מעל הועד ויכול לעשות ככל העולה על רוחו? זהו מעשה לא תקין ועל כך אי אפשר לעבור על סדר היום. במקום אחר ובחברה מתוקנת הוא היה צריך לסיים את עבודתו .האם הוא היתנצל בפניך על מעשיו? והיתנצל בפני הקהילה? כי עם הוא מצנזר אותך היום מחר זה יהיה מישהו אחר.אני קורא מפה לכל תושבי הקהילה לדרוש את סיום עבודתו של מר ראובן אוחיון כמזכיר יישוב הררית ןלחפש מחליף. בשעה חשובה שכזו שבה ניבנת קהילה דרוש מזכיר שבאופיו הוא קודם כל חברתי ולא כוחני. בנוסף לכך אני חושב שצריך לומר לועד או להכניס את זה לתקנון היישוב שזמן כהונתו של מזכיר לא תעלה על 5 שנים והוא יוחלף על ידי הועד בבוא הזמן . נכון אני לא מיתעלם מעשייתו הפיננסית ואני יודע שבועד מעריכים את עבודתו על שיפור המצב הפיננסי של היישוב אך אני לא חושב שזה העניין שעומד על הפרק כרגע. מה שחשוב לי קודם כל ביישוב כמו הררית זה מזכיר שמסביר פנים ושיהיה בעל יכולות חברתיות קודם כל. נכון שיש לו קשרים במועצה ובועדה לתכנון, אך לא רק את זה צריך יישוב בכדי להיתפתח, קודם כל הוא תיפקוד חברתי ,בשביל תיפקוד פיננסי אפשר להביא בעל מיקצוע שיתעסק רק עם זה ושלא יהיה בחפיפה עם תפקיד חברתי.

    • מאת הרוזן ממונטה כריסטו‏:

      ומה לגבי מזכירת היישוב דקלה רגב?
      לא פעם ולא פעמיים נתקלתי ביחסה של דקלה שהוא אינו מסביר פנים בלשון המעטה. טעויות בדוחות של מיסי היישוב, מכתבים רשומים ששכנו אצלה במשרד זמן רב מבלי להודיע לי או לחבריי, והקש ששבר את גב הגמל היה כמובן ההשתלחות חסרת הרסן שלה באורית מקיבוץ יחד לגבי קומזיץ של ילדי הגן שהתדרדר לשאלה של "האם יש מקום בהררית למישהי שאינה מהררית לערוך קומזיץ של ילדי הגן"
      האם הררית הפכה ליישוב סגור שאי אפשר לארח בו מישהו מבחוץ?
      האם אין אנו משוועים לאנשים נוספים שיגיעו ולא יעליבו את האורחים שלנו?
      האם כך אנו רוצים שייראו פני היישוב לאנשים מבחוץ וגם מבפנים?
      אני סבור כי יש לערוך בדיקה ולמצוא מישהי או מישהו ראוי יותר לנהל את המשרד. אני מודע לכך שזוהי פרנסתה של דקלה אך הגיעו מים עד נפש!!!

  5. מאת האמת על הון האגודה‏:

    מבלי להתייחס לשאלת חוקיות גביית הון האגודה שזה שיהיה ברור- איננו חוקי.
    בואו נסתכל על המוסריות שבגביית הון האגודה
    במשפט אחד אפשר לסכם: "נאה דורש נאה מקיים"
    תגידו לי אתם מי מהוועד הנוכחי שילם בעצמו הון אגודה וכמה????

    1. בועז בן יצחק- קנה בתקופה שלא גבו ולכן הוא לא שילם הון אגודה.
    2. סופר אילנה- קנתה בתקופה שלא גבו הון אגודה ולכן גם לא שילמה.
    3. יובל שרון- קנה בהרחבה הצפונית ולכן לא שילם הון אגודה (כביכול בגלל הטענה שבהרחבה הצפונית לא גבו- או אני לא יודע למה…).
    4. שרה שוורץ- על הבית הקודם לא שילמו כי אז לא שילמו בכלל ועל הבית הנוכחי לא שילמו כי הם כבר חברי אגודה.
    5. גורביץ' נעמה- קנתה מזמן ולכן יש שתי אפשרויות: או שהיא לא שלמה בכלל או ששילמה סכום נמוך משמעותית – לכל היותר 3000 דולר.
    6. אפרת מאייט- שילמה בזמנו (לדבריה) – 3000 דולר- אז למה היא שינתה את זה ל 36,000 ש"ח??? ביבי היה מתפלץ אם אלו היו באמת שיעורי האינפלציה.
    וכל מי שטוען ששילם- אז בבקשה שיוכיח, בטח שמרתם קבלה על 36,000 ש"ח! בכל זאת זה לא סכום פעוט. ואם אין לכם אז בטח הנהח"ש ישמחו לשחזר לכם את הקבלה, אם היא קיימת כמובן!
    בזמנו אפרת מאייט טענה שיש קובץ עם כל ההכנסות וההוצאות של כספי הפיתוח והבטיחה לפרסם אותו אבל הקובץ לא פורסם…
    ואמת אני כבר לא מאמין לשום דו"ח אקסל שאפשר לפברק בקלות- שיוציאו נתוני אמת של הנהלת חשבונות! מאזן בוחן שבו נראה מי באמת שילם וכמה ועל מה הוציאו את הכסף. שאף אחד לא יספר לכם שאי אפשר להוציא כזה דבר- אני בדקתי ואפשר להוציא מאזן בוחן בחתכי פירוט של כל תשלום ותשלום- גם בהכנסות (כלומר הגבייה מהתושבים, מהמועצה וכו') וגם בהוצאות- על מה באמת יצאו כספי הפיתוח.
    אה, ועוד משהו- לגבי התקופה שבה לא גבו שהועד לא יתפתה להאשים כרגיל את כרמלה שהיא לא גבתה כי כרמלה בסך הכל פעלה בהתאם לחוק ולהחלטות המנהל.
    מעבר לכך זה ממש עיוולת להסתתר מאחורי: "לא גבו ממני בטעות".
    זה לא סתם לא גבו זה אתם הועד שאו שלא שילם כלל או שילם הרבה פחות ממה שדורש מאחרים- אז אל תסתתרו מאחורי זה, אלא פשוט קודם כל תכניסו את היד לכיס, תשמשו דוגמא ותשלמו כמו שאתם דורשים מאחרים ורק אחר כך תירוצים.

  6. מאת אבי סלסי - משל אווזי הבר‏:

    משל אווזי הבר
    במעופו, יוצר כל אווז בכנפיו כח עילוי לאווזים
    שעפים בעקבותיו.

    כאשר אווזי הבר טסים במבנה הם מגדילים ב 71%
    את טווח טיסתם.

    אנשים החולקים
    תחושה של שותפות
    יכולים לעזור זה לזה
    להגיע ליעדם ביתר קלות
    הם נישאים על כנפי האמון ההדדי.

    כאשר אחד מאווזי הבר ניתק מהמבנה הוא
    חש בבת אחת בכוחות הגרר וההתנגדות
    המוכרים לכל עוף שעף לבדו. הוא נסוג
    לאחור כדי לנצל את כח העילוי שיוצרים
    האווזים שלפניו.

    אם היינו חכמים כאווזים
    היינו עוקבים אחר הטסים
    למקום שאליו אנו שואפים להגיע
    היינו נכונים לקבל את עזרתם
    ולהושיט את עזרתנו

    מוסר השכל:
    כדאי לנו להתחלף במילוי תפקידים קשים
    עלינו לכבד את ההרכב הייחודי
    של כישרונות, כישורים יכולות ומשאבים
    שיש לכל אחד מאתנו ולהגן עליו.

    האווזים שטסים במבנה מגעגעים לאלה
    שלפניהם, כדי
    לעודד אותם לשמור על מהירותם.

    מוסר השכל:
    עלינו להבטיח
    שקולות הגיעגוע שלנו אכן מעודדים.
    בקבוצות עם עידוד
    התפוקה יותר גדולה,
    מימוש הפוטנציאל של היחיד
    נובע מעידוד איכותי.

    כאשר אחד מאווזי הבר חולה, שני אווזים
    פורשים אתו מהמבנה ומלווים אותו לקרקע
    כדי לעזור לו וכדי להגן עליו.

    מוסר השכל:
    אם היינו נבונים כאווזים
    היינו עוזרים זה לזה
    הן בימים קשים והן בשיא כוחנו

סגור לתגובות.